مقدار مصرف روزانه چای سبز باید چقدر باشد؟

 

 

  • مقدار مصرف روزانه چای سبز باید چقدر باشد؟
    مقدار مصرف روزانه چای سبز باید چقدر باشد؟

    مقدار مصرف روزانه چای سبز باید چقدر باشد؟ 

    چای سبز نوشیدنی که متخصصان تغذیه همه ی وقت مصرف آن را به طور هرروز توصیه می کنند،چون خواص بسیاری را با خود همراه دارد. چای سبز را به علت داشتن موادی مثل کاتچین ضدسرطان و آنتی‌اکسیدان دارای خواص دارویی خوب می دانند، که نسبت به آنتی‌اکسیدان‌های معروفی چون ویتامین‌های C و E بسیار قوی‌تر عمل می کند.

    به تازگی اضافه بر مردم چین، چای سبز در تعداد زیادی از کشورهای دنیا طرفداران فراوانی یافته‌هست .علت اصلی این استقبال، آشنایی مردم دیگر کشورها با خواص درمانی این نوع نوشیدنی هست..هرچند در مواردی توصیه و توصیه مردم به یکدیگر عامل اصلی مصرف بعضی مواد خوراکی یا نوشیدنی‌ها هست.

    اما در مورد چای سبز اضافه بر توصیه دهان به دهان، پژوهشگران نیز خواص دارویی آن را تأیید کرده‌اند. نوشیدن هرروز 3 تا 4 فنجان چای سبز، مانع از ابتلا به تعداد زیادی از مریضی‌ها می‌شودما امیدواریم که شما یکی از طرفداران چای سبز باشید چون تعداد نوشیدنی‌های طبیعی که اندازه‌ی این چای خوب باشند عمده عمده نیست.

    اگر شما چای سبز دوست دارید و این سوال برایتان پیش آمده هست که برترین زمان و میزان مناسب مصرف چای سبز چقدر هست این مقاله به دردتان می خورد. چون قصد داریم در خصوص خواص این نوشیدنی فوق‌العاده و برترین زمان مصرف آن برای بهره‌برداری از خواص آن صحبت کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

    چرا نوشیدن چای سبز برای سلامتی خوب هست؟

    خاصیت اصلی چای سبز بدون شک در میزان بالای آنتی‌اکسیدان آن بخصوص فلاوونوئیدهای آن هست. متخصصان حوزه‌ی تغذیه سفارش میکنند که به‌طور مرتب چای میل کنید به دلیل این که منبع طبیعی ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل کاتچین هست. این ترکیب موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با مریضی‌ها فوق‌العاده عمل می کند.

    یکی دیگر از خواص مثال زدنی و قابل‌دقت چای سبز تأثیر آن در لاغری هست. راز لاغری چای سبز در تحریک متابولیسم یا همان سوخت‌وساز بدن و مقابله با حالت احتباس آب هست. روشن و واضح هست که چای سبز به‌عنوان یک مکمل موثر در کنار رژیم خوراکی سالم به خوش‌اندامی شما کمک زیادی می کند.

    برای رسیدن به این هدف لازم هست که عادت‌های خوراکی‌تان را تغییر داده و کمی ورزش کنید.باشد میزان چای سبزی که برای هر فنجان می‌ریزید بیش از 3 گرم نباشد.یادتانباشد که نباید هرروز بیش از 10 گرم چای سبز مصرف کنیدنتایج بررسی‌های متعدد نشان می دهد که ارتباطی بین مصرف چای سبز در جلوگیری از بعضی سرطان‌ها مثل

    سرطان مثانه و سرطان تخمدان یا پانکراس وجود دارد. به عقیده‌ی محققان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی خطر ابتلا به بعضی از سرطان‌ها را به میزان 10 درصد کاهش میدهد.باید بدانید که نوشیدن هرروز 1 تا 3 فنجان چای سبز به پیشگیری از تعداد زیادی از مریضی‌های قلبی عروقی کمک کرده و باعث کاهش تری گلیسیرید میشود. بهتر هست بدانید که این چای شما را شاداب‌تر و بانشاط‌تر می کند

    ملاحظات نوشیدن چای سبز

    * هرروز بیش از 5 فنجان چای ننوشید. نوشیدن این چای درصورتی‌که دچار سردرد یا اسهال هستید توصیه نمیشود.* چای سبز را با داروها مصرف نکنید. بعد از این که قرصی برای تسکین سردرد میل میکنید چای سبز ننوشید چون امکان دارد که سردردتان اکثر شود.* اگر از تاکیکاردی «تند شدن غیرطبیعی ضربان قلب» رنج می برید چای سبز ننوشید.* اگر کم‌خونی دارید سراغ چای سبز نروید به دلیل این که در جذب آهن اختلال ایجاد میکند.

    برترین زمان برای نوشیدن چای سبز

    توصیه می شود که بیست دقیقه گذشته یا بعد از وعده‌های اصلی یک فنجان چای سبز مصرف کنید. دلایل این توصیه را در ادامه می خوانید:

    اگر می خواهید چند کیلو وزن کم کنید

    اگر به قصد لاغری چای سبز می نوشید توصیه میشود که چای سبز را 20 دقیقه بعد از غذا میل کنید. چون در این صورت چربی بیشتری سوزانده شده و سم بیشتری از بدن دفع می شود.

    اگر می خواهید میزان پروتئین و مواد معدنی را بالا ببرید

    اگر می خواهید میزان مواد معدنی و پروتئین دریافتی از مواد خوراکی را افزایش دهید نیز توصیه میشود که بعد از هر وعده‌ی خوراکی یک فنجان چای سبز بنوشید. چون در این صورت بدن منیزیم، کاتچین ها و ویتامین‌های C و E بیشتری جذب میکند.بهتر هست بدانید که چای سبز به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان و ویتامین عمده

    برای کودکان نیز خوب هست. توصیه می کنیم که هرروز یک مرتبه گذشته از یکی از وعده‌های اصلی یک فنجان چای سبز «که با یک تا دو قاشق عسل شیرین شده هست» به بچه‌ها بدهید.

    هرروز چند فنجان چای سبز بنوشیم؟

    توصیه می کنیم که هرروز یک تا سه فنجان چای سبز بنوشید اما بیش از 5 فنجان توصیه نمی شود. بیش از این میزان احتمال بروز مشکلاتی مثل افزایش ضربان قلب و حتی سرگیجه را افزایش می‌یابد. حواستان باشد میزان چای سبزی که برای هر فنجان می‌ریزید بیش از 3 گرم نباشد.

    یادتان باشد که نباید هرروز بیش از 10 گرم چای سبز مصرف کنید.برترین روش برای پیشگیری از عوارض جانبی احتمالی چای سبز این هست که این چای را به مدت 10 روز مصرف کنید و سپس یک وقفه‌ی 10 روزه ایجاد کنیددو ساعت گذشته از رفتن به رختخواب چای سبز ننوشید چون این نوشیدنی باعث بروز بی‌خوابی میشود.

    درست هست که چای سبز خواص بالا و فوق‌العاده‌ای دارد اما لازم هست که هر از گاهی وقفه‌ی چند روزه بین دو دوره‌ی مصرفتان ایجاد کنید. برترین روش برای پیش گیری از عوارض جانبی احتمالی چای سبز این هست که این چای را به مدت 10 روز مصرف کنید و سپس یک وقفه‌ی 10 روزه ایجاد کنید. با این روش می توانید از 100 درصد خواص فوق‌العاده‌ی این چای بهره ببرید و سلامتی را ارتقا دهید.